Can we get much higher? - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Frank Metsemakers Metsemakers - WaarBenJij.nu Can we get much higher? - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Frank Metsemakers Metsemakers - WaarBenJij.nu

Can we get much higher?

Door: Frank Metsemakers

Blijf op de hoogte en volg Frank Metsemakers

11 Januari 2011 | Verenigde Staten, Philadelphia

Daar zit ik dan, net voor het laatst wakker geworden in Philadelphia na de trip van mijn leven. Er wacht een trein naar Newark en een vlucht naar Amsterdam. Terug naar mijn vertrouwde leventje, mijn vertrouwde omgeving en mijn vertrouwde kring van vrienden en familieleden. Of ik er klaar voor ben? Zeker weten! Deze roadtrip heeft me energie voor tien gegeven. Energie die ik met anderen kan gaan delen, want nu wordt het tijd voor mij om iets terug te doen. Voor al die mensen die mij zo trouw gevolgd hebben en er altijd voor mij waren, zonder er ook maar iets voor terug te verwachten. Een mooie gedachte. Maar laten we, voordat het sentimenteel wordt, toch nog even teruggaan naar de laatste drie weken.

De laatste dagen in Ames waren emotioneel en raar. Je ziet iedereen vetrekken en weet dat je zelf zo ongeveer de laatste bent. Dit afscheid was moeilijker dan in Nederland, omdat het veel definitiever was. Ik was er dan ook helemaal klaar voor om op zondag zelf te vertrekken. Met Tim (Hamburg, Duitsland) en Manuel (Zurich, Zwitserland) vloog ik via Denver naar San Francisco. Tijd om de trip te beginnen!

Ik was al onder de indruk geraak van Washington DC, maar San Francisco moet toch echt ook in dat lijstje komen! De stad is geweldig, ondanks de vele hoogteverschillen en de soms onmogelijke taak om ergens naartoe te lopen. De binnenstad is heel oud en doet je denken aan oude Zuid Europese dorpjes. Na een dagje wandelen (dat is een Nederlander hier echt niet gewend) besloten we om een fiets te huren. Geweldig idee! We zagen in een dag zoveel van de stad en alle natuur die er omheen ligt! Heb zelfs een ware berg beklommen. Viel me dat even tegen. De Alp D'Huez zit er voorlopig niet in, haha! Prachtige omgeving en zo dicht bij de stad. Wederom een aanradertje.

Na drie dagen San Fran kon de echte roadtrip beginnen. In onze Chevy Impala werd de reis officieel geopend op Lombard Street (de bekende zigzag weg in San Fran) en werd het eerste National Park (Miur Woods) en Bekereley University aangedaan. Daarna werd koers gezet richting Yosemite National Park, nadat ik in een goedkeurend smsje op de hoogte was gesteld van Mickey's winnend lobje tegen azzzz.

Het is goed om te weten dat de meeste national parks ongeveer de omvang van half Nederland hebben. Zodra je er in zit, duurt het wel even voordat je er weer uit bent, en als je dan geen hotel gereserveerd hebt, kun je in de problemen komen, zeker wanneer het buiten koud is en er veel sneeuw ligt. De eerste avond hebben we vanwege al deze omstandigheden dan ook doorgebracht in een tent, met -4 graden celcius, onder een hele hoop dekens, middenin het park. Wat een geweldig avontuur had moeten worden, werd al snel de koudste en meest oncomfortabele nacht van mijn leven. De dekens hielden me voor geen meter warm, en ik ben nu niet bepaald een Rambo die daar wel even doorheen slaapt. Als er dan vervolgens om drie uur 's morgens een beer om je tent heen loopt op zoek naar eten, dan kan ik je vertellen dat je toch wel eventjes twijfelt of je wel weet waar je aan begonnen bent. Gelukkig hield de beer het na tien minuten voor gezien, maar slapen deed ik niet meer.

Doordat het al donker was toen we het park in reden, hadden we geen enkel benul van de omgeving waarin we ons bevonden. Door de kou was het voor een keer wel gemakkelijk om iedereen voor zonsopgang de tent uit te krijgen. We gingen op zoek naar een mooi plaatsje om de zon te zien opkomen.

En dat werd gevonden. Nog nooit heb ik zo iets moois gezien. De zon die de Canyon langzaam verlicht. Bergen, bossen, rivieren, watervallen, sneeuw, het was niet te geloven. Dit was dus waarvoor ik naar de westkust moest komen. Ik ga nu niet zeggen dat die nacht het helemaal waard was, want het was echt heel koud (en eng), maar ik vergeet Yosimite park nooit meer!

Nadat we op de weg richting Los Angeles Kings Canyon National Park hadden aangedaan, met de grootste bomen ter wereld, het leek wel een sprookje, wachtte ons de eerste lange autorit van de trip. Amerika is zo immens groot, dat je wel vele kilometers af moet leggen op de eindeloze Freeways die het land je te bieden heeft. Mijn idee van afstand is dan ook totaal veranderd. 5 uur rijden is dichtbij, en pas bij een uur of 10 begint het lang te duren. In Nederlands is niets meer ver weg.

In LA was het tijd om een Patrick, een vriend van Manuel, op te pikken en om in de kerstsfeer te komen. Zowel Tim als ik zijn enorme kerst fanatici, al viel dat in Amerika heel erg tegen. LA had, met zijn palmbomen en milde klimaat een voor mij depressieve invloed op kerst. En de mensen die mij een beetje kennen, weten wel hoe graag ik kerstmis vier, dus het viel allemaal een beetje tegen. LA is zowieso geen mooie stad. Veel te groot, geen openbaar vervoer, overal auto's en wegen en niets is schoon of georganiseerd. Nee, wil je de westcoast bezoeken, dan kun je LA beter overslaan. Om toch nog een beetje kerstsfeer te creeren heb ik zelf maar een fancy kerstdinner gemaakt voor iedereen! Tim en ik waren er zichtbaar blij mee, al hadden we niet eens een keuken om iets klaar te maken. Het had toch wel iets, maar vanaf nu wil ik kerstmis nooit meer missen!

Na LA wachtte een echt mooie stad aan de westkust: San Diego. Na eerste het stadion van de Padres te hebben aangedaan zijn we naar een groot militair vliegdekschip gaan kijken. Erg indrukwekkend en zeer de moeite waard! Om toch goedkoop te slapen en om tijd te winnen zijn we 's avonds nog helemaal naar Palm Beach gereden, zodat we midden in de woestijn wakker konden worden. Ook dat was het helemaal waard! Na een heerlijke workout in de morgen, terwijl de rest natuurlijk weer lag te slapen, werd Joshua Nationa Tree Park aangedaan. De foto's op facebook zeggen meer dan voldoende! Dit is waarvoor ik deze roadtrip ben gestart! Oneindige vlaktes, rotsen, woestijn, rare planten en de zon. Heel heel mooi! We waren wel iets slechter voorbereid op alle wandelingen dan de gemiddelde Amerikaan, die doen alsof ze de Mount Everest gaan beklimmen. Ik waande me verder weg van huis dan ooit.

Vervolgens zouden we de Death Valley aandoen, maar we wilden niet nog eens 1.000 mijl extra rijden voor nog een woestijn. We kozen voor Phoenix, dat perfect op de route naar de Grand Canyon lag. Phoenix was mooi, maar het avontuur wachtte enkele uren voor de Grand Canyon. We kwamen terecht in een sneeuwstorm en er viel 30 cm sneeuw in een uur (!). Werkelijk helsweer. Het duurde dan ook de hele dag om eindelijk in Grand Canyon National park aan te komen. Na even met oma gepraat te hebben op skype, het was immers paps verjaardag, waagden we een poging om naar de echte Canyon te gaan. We hadden geen geluk, want het zicht was werkelijk slechts een meter of 10. De sneeuwpret en het spelen van Football vergoedde veel en we zouden de volgende dag ons geluk nogmaals gaan beproeven.

Na een heerlijke avond in het zwembad wachtte de volgende dag het meest indrukwekkende uitzicht ooit. De Grand Canyon is werkelijk iets dat je met eigen ogen aanschouwd moet hebben. Yosemite maakte meer indruk, omdat het eerder in de trip was, maar de Grand Canyon is werkelijk een van de wereldwonderen. Ook hier zeggen de foto's meer dan ik hier op papier kan krijgen. Een must-go locatie! De sneeuw maakte de plaatjes compleet en het nieuwe jaar gloorde aan de horizon.

Tijdens het voorbereiden van de reis was de locatie voor nieuwjaar de gemakkelijkste keuze. Sin city at its sinnest! Viva Las Vegas. We arriveerden op de 30ste in de avond. Denk je dat je alles hebt meegemaakt, kom je werkelijk in een stad waar alles is toegestaan. Eigen drank meenemen in de casino's (goedkoop), overal toegestaan te roken, een red light disctrict dat de hele stad doorgaat en openbaar drinken waar je maar wil. En natuurlijk de casino's. Casino's, casino's, casino's. Het geluid van de automaten en het geluid van een nieuw kaartendek dat uit de deelmachine komt, het neemt bezit van je. Deze stad heeft alles om een feestje te bouwen en om het nieuwe jaar af te sluiten. Dat hebben we dan ook op grootse wijze gedaan. Met flessen champagne, voor het Bellagio en vuurwerk overal. Inmiddels was de groep gegroeid tot 14 personen en het was geweldig! We hadden met alle reisgroepen afgesproken om in Vegas samen te komen en dat was een geweldig idee! Het eerste deel van mijn reis door Amerika was geweldig.

Ik hoor u denken. Het eerste deel? Ja, want er komt een deel twee. Ik had nog 11 dagen te gaan en de groepen werden opnieuw gemaakt. Op de eerste morgen van het jaar vlogen David (Sydney, Australia), Anthony(Sydney, Australia) en ik naar Little Rock om vanaf daar in een teug door de rijden naar Memphis. Hier werd de volgende morgen Michelle (Melbourne, Australia) opgepikt om zo onze roadtrip te beginnen in een nieuwe Chevy Impala. Michelle had nieuwjaar op Times Square gevierd. De Internationals waren overal.

Goede muziek en een goede stemming maakte al snel plaats voor een kil Memphis, dat er een beetje stil bij lag. Het was er veel te koud voor de tijd van het jaar en veel toeristen bleven weg. We hebben er toch het beste van gemaakt met twee barretjes met live muziek en een bezoek aan een van de Gibson gitaar fabrieken. 's Avonds werd de route richting Nashville vervolgd, waar we een levendigere stad zouden aantreffen.

Tennessee staat bekend om zijn muziekhistorie en dat is overal voelbaar. De radiostations zijn beter en overal zie, hoor en voel je de muziek. Heerlijk gebied om je een aantal dagen in te bevinden, en in die flow kan een persoon natuurlijk niet ontbreken. Elvis Presley. Maryland werd op een vroege maandagochten met een bezoekje vereerd. Niet dat ik zo'n fan van hem ben, maar als je ziet hoe populair deze man is, dan is het toch goed om dat stukje cultuur ook mee te nemen.

Zoals ik al zei, Nashville was fun! Veel barretjes, veel muziek en erg gezellig! Helaas moesten we ook hier na een dag alweer weg. We namen ons voor om eens niet de Freeway te nemen, maar de iets kleinere highway. Dit leidde ons door mooie dorpjes en arme boerengebieden. Indrukwekkend om te zien. We zochten een hotel net buiten Knoxville. Door al het rijden was ik dagelijks helemaal op en sliep ik “as a rock”. Door alle klimaatveranderingen was ik inmiddels wel een beetje ziek. Ik heb 4 x winter 3 x herfst en 1 x lente gehad tijdens de trip en dat heeft zijn weerslag wel. Goed slapen was dus wel een vereiste als chauffeur.

Het laatste national park dat door mij werd aangedaan was The Great Smokey Mountains. Vergelijkbaar met de bossen in Nederland, alleen veel heuvelachtiger en veel meer water. Rivieren en watervallen in overvloed en mooie wandelpaden overal waar je ze maar wilde hebben. Geweldige dag wederom!

Na een wederom lange avondrit van 6 uur werd het kamp net buiten Augusta opgeslagen. Ik wilde de golfbaan daar perse bezoeken voordat we richting een van de meest historische steden van Amerika, Charleston, gingen. Augusta National Golf Course is een prive golfclub die beter beveiligd is dan Area 51. Niet normaal en met geen enkele mogelijkheid kom je erin. Wetende dat dit een van de mooiste (zo niet de mooiste) banen ter wereld is, wist ik toch, onder begeleiding van een bewaker, 20 meter voorbij de poort te komen. Foto's maken mocht niet, maar het was indrukwekkend. Het thuisfron was wel enigsins jaloers.

Vervolgens werd Charleston aangedaan. Ook dit is weer een absolute aanrader. Niet vergelijkbaar met enige andere Amerikaanse stad, ademt het centrum Civil war. Iedereen wordt hier binnen een dag bekend met de belangrijke rol die deze stad heeft gespeeld in het ontstaan van Amerika. Wij waren dan ook verreweg de jongste toeristen. Er werd een mooi fort aangedaan en verschillende gebouwen bekeken. Het eten was goed en we hadden een 4sterrenhotel voor 2 nachten. Perfect.

Vrijdag was het tijd om Michelle af te zetten op het vliegveld. Zij vervolgde haar reis naar San Francisco en wij hadden en tien uur durende rit naar Baltimore voor de boeg! We deden dit in een dag en het was niet eens zo vermoeiend. Ik raak duidelijk gewend aan de Amerikaanse wegen en afstanden. Ik wilde alleen maar naar Baltimore, omdat mijn favoriete Footballteam daar speelt. Veel verder kwamen we ook niet, want het was ijskoud en de stad was niet zo geweldig. Het is een van de meest criminele steden in Amerika en dat was duidelijk merkbaar. Dit was dan ook de enige keer dat ik me echt onveilig voelde. We besloten om eerder dan gepland richtin Philadelphia te rijden om 's avonds the NFL playoffs te kijken. We konden ook wel een avondje rust gebruiken, na het volle programma van de afgelopen drie weken.

Omdat we alle toeristische attracties wel een beetje moe waren, besloten Anthony en ik om er maar een sportweekend van te maken! We kwamen op zondag aan in Philly, brachten de auto terug, en gingen meteen op zoek naar wat Eagles gear. De Eagles speelden immers een playoff game tegen de Green Bay Packers. En wie mij kent, weet dat ik daar dan iets van mee wil maken. We kochten wat bier en gingen naar het stadion om te tailgaten! Het was geweldig. Duizenden mensen buiten het stadion in de kou, die barbecuen, drinken, andere wedstrijden op tv kijken en plezier hebben. We werden overal hartelijk ontvangen en uitgenodig om wat mee te eten en te drinken. Heel gezellig. Natuurlijk hadden we geen kaartjes voor de wedstrijd en dus werd deze downtown in een van de grootste sportsbars van Philadelphia bekeken. Ondanks het verlies van de Eagles was ik weer een mooie ervaring (en een nieuw shirt) rijker.

De laatste dag van mijn trip stond in het teken van het allerlaatste belangrijke ding dat we nog moesten doen: The Rocky Stairs! Het beklimmen van deze treden symboleerd voor mij het overwinnen van die duizenden cultureshocks en nieuwe ervaringen, het in mijn eentje beginnen van een nieuw leven en het ontdekken van dit geweldige land! De perfecte afsluiten van een geweldige trip.

Ik heb in drie weken meer gezien dan de meeste Amerikanen in hun hele leven zullen zien en daar ben ik me van bewust. Ik ben me bewust van mijn bevoorrechte positie. Hoewel ik geloof dat iedereen zijn eigen geluk kan creeren, realiseer ik me goed dat het niet vanzelf aan komt waaien. Ik ben een enorme gelukszak en bofkont, die er ook hard voor gewerkt heeft. Ik ben dan ook enorm dankbaar voor deze kans en dit half jaar en het is mijn doel om zo veel mogelijk terug te geven aan de mensen die me altijd gesteunt hebben.

Dit semester abroad was met recht het beste half jaar van mijn leven. Ik heb er elke dag van genoten en zou het voor geen goud hebben willen missen. Ik weet wat ik er voor heb moeten doen en ik weet dat nu het normale leven weer wacht. Ik weet dat ik in een sprookje geleefd heb, maar ben er ook wel weer klaar voor om nu het echte leven weer op te pakken. Ik denk dat ik veranderd ben. Ik ben flexibeler en apprecieer het leven zeer zeker meer dan vroeger. Ik heb ervaren dat zolang je maar wil je alles kunt bereiken en dat je elke dag volledig moet benutten. Ik zou niets anders hebben gedaan en ik ben toch wel trots op mezelf.

Nu zit ik hier. Philadelphia Amtrak Train station. Hopelijk ben ik de sneeuw voor en kan ik vanavond naar huis vliegen vanuit Newark New Jersey. Het was een absolute eer dit te mogen doen. “I feel like I am the luckiest guy on earth right now.”

Lichelle, ik neem alleen mezelf me terug. Beloofd.

Silvie, wat was je een geweldige steun.

Alle anderen: bedankt!

Tot morgen!

Een half jaar at Iowa State University op een rijtje:

Hoogtepunt: Halloween in Ames, Cyclone Football, Houseparties, Roadtrippin’;
Dieptepunt: Verlies tegen Nebraska in overtime;
Amerika is beter in: Trots zijn op eigen prestaties en alles in overloed creeren;
Amerika is slechter in: Beleefdheid, politiek, tv reclames en dansen;
Wat is het meeste ga missen: Mijn vrienden in Ames en American Football;
MVP: Michael Vick;
Liefde voor: Ray Lewis;
Het niet eens met: Rednecks;
Voor altijd in Amerika: nee;
Ooit weer terugkeren: zeker weten!;
Aanrader: San Francisco, Washington D.C. en Yosemite Park;
Afknapper: Los Angeles;
Mooiste herrinnering: Halloween in Ames;
Onder de indruk van: Washington DC;
Leukste vak: Principles of Federal Income Tax;
Zwaarste vak: Epistemology;
Beste belastingsysteem: zeker niet Amerika;
Beste etenswaar: cookies, meatball sandwiches, barbecue ribs;
Grappigste etenswaar: gefrituurde cookies, fillups in fastfood restaurants;
Grootste cultuurshock: De hoeveelheid sport in dit land:
Aantal stadions: 21 (excluding golf courses);
Mijl afgelegd tijdens roadtrip: meer dan 5.000
Aantal vluchten: 10
Aantal staten bezocht: 19: Arizona, Arkansas, California, Collorado, Delaware, Disctrict of Columbia, Georgia, Illinois, Iowa, Maryland, Minneapolis, Nevada, New Jersey, New York, North Carolina, Pennsylvania, South Carolina, Tennessee, Virginia;
Aantal grote steden bezocht: 14;
Best City: San Francisco (New York telt niet);
Best National Park: Yosemite National Park;
Meeste steun van: Silvie;
Heimwee naar: Silvie en de oma’s;
Ajax: Zo lang ik niet slaap gaat het wel;
Meteen mee stoppen: bier drinken;
Meteen importeren vanuit Amerika: Red Cups en Beerpong;
Meeste problemen met: zichtbare armoede in grote steden, Chinese studenten;

De route:
1. Aankomst: Philadelphia – Chicago – Des Moines – Ames;
2. Labour Day Weekend: Ames – Chicago – Ames;
3. Minnesota Weekend: Ames – Minneapolis – Ames;
4. Dutch Weekend: Ames – Pella – Ames;
5. Thanksgiving break: Ames – Des Moines – Washington DC – New York – Minneapolis – Des Moines – Ames;
6. Roadtrip: Ames – Des Moines – Denver – San Francisco – Muir Woods – Berkeley – Yosemite National Park – King Canyon National Park - Los Angeles – San Diego – Palm Springs – Joshua Tree National Park – Phoenix – Flagstaff – Grand Canyon National Park – Las Vegas – Little Rock – Memphis – Nashville – Knoxville – Great Smokey Mountains – Columbia – Augusta – Charleston – Baltimore – Philadelphia.

Top 5 roadtrip songs:
1. Walking in Memphis - Marc Cohn
2. Don't Stop Believing - Journey
3. Crazy Train - Ozzy Osbourne
4. Radio Nowhere - Bruce Springsteen
5. Stairway to Heaven - Led Zeppelin

Tweets van nieuw naar oud:

I am coming home again.

Ik ben nu officieel de laatste der Mohikanen. Het was geweldig! Thank you America! Nederland wacht! Proud to be on, it was an honor!

http://on.fb.me/g9S1D9 The End!
For the last time: Good Morning America! Over 24 uur (hopelijk) weer voet op Nederlandse bodem! Op naar New York straks!

Watching the BCS College Football Final! Oregon vs Auburn!

The Rocky stairs finished my stay in the States! Tonight the College Football Final! Whoehoe! #Auburn vs. #Oregon

http://www.youtube.com/watch?v=DP3MFBzMH2o&feature=related The best way to end my stay in America! #Rocky #Stairs

Woke up for my last day in Philly! Rocky stairs, here I come!

Ondanks het verlies van #Eagles een prachtige dag gehad! I love this country when it comes to sports! Good night! Morgen laatste dag!

http://bit.ly/cSgG40 " The Famer's Daughter" #PersonalFavorite #Tijdomnaarhuistekomen #Jiiieeehaaaaa2

http://bit.ly/rsA0h "Tequila makes her clothes fall off." #WatEenHitInTheSouth #NuWeHetTochOverCountryMusicHebben #Jiiieeehaaaa

De laatste kilometers van de roadtrip wachten! Nog een klein uurtje tot in #Philadelphia! Good morning everybody!

Whoehoe! #Jets beat the #Colts! Frank weer blij en nu slapen:-) Morgen wacht het laatste stukje roadtrip! Good night!

#Seahawks upset #Saints! Wow! One more game to go!

Great game #SaintsSeahawks!

Nu op een mooie hotelkamer #NFLplayoffs kijken! #SaintsSeahawks en #JetsColts! Morgen Tailgating in Philly voor #PackersEagles! I love it!

Baltimore was alles wat ik er van verwachtte: regenachtig, koud, grijs en een beetje eng! Haha, toch een ervaring! Ravens still my team!

#Snowshowers in #Baltimore! Op naar the #Ravens na een goede #MorningWorkout!

Toch weer even wat was doen. #typisch

Morgen mijn favoriete #Footballteam bezoeken: #TheBaltimoreRavens! 's Middags #downtown watching #NFLplayoffs!

Na 12 uur reizen veilig aangekomen in #Baltimore! Op vrijdagavond gewoon even door #WashingtonDC gereden op weg hierheen. #omdathetkan

Vandaag wacht de langste autorit voor mij ooi! #Charleston - #Baltimore: 10 uur, 500 mijl en 2 chauffeurs! Let's do this!

#WieIsDeMol is weer begonnen! #WIDM #Yes!

Vier #Underarmour shirts voor $40 dollar. #schietmijmaarlek #betalenvoorovergewicht. #Charleston was geweldig trouwens! Nu #zwemmen!

Je moet er wat voor over hebben :-) Good night!

Om 5 uur 's morgens wakker worden om in te schrijven voor vakken is niet ideaal. Zo weer slapen hopelijk. #zzzz

Al wordt het tijd dat ik naar huis kom. Ik begin #CountryMusic te apprecieren. #aaaaah!

Voor $100 nu 2 nachten met 4 personen in een 4sterren hotel. Ik hou van hotels in dit land :D #Charleston

Toch maar mooi even op de mooiste golfbaan ter wereld geweest. #Augusta #beterbeveiligddanArea51

Heading to #AugustaNational #Georgia and #Charleston #SouthCarolina! Misschien golfbaan zoeken om wat te oefenen met de Austaliërs! Whoeee!

Over 1 week, 2 uur en 50 minuten land ik als het goed is op Nederlandse bodem. #TimeFlies! Voor nu: Good night!

Morgen richting de #Oostkust! 7 dagen geleden was ik nog aan de #Westkust! #CrazyTrip
4 Jan Favorite Reply Delete

Daarna nog 5 uur flink doorgereden en bijna 300 mijl afgelegd. Ben nu toch echt op een uurtje van #Augusta huize Metsemakers! Zei ik toch!:D

#GreatSmokeyMountains was geweldig! Flinke wandeltocht langs diverse watervallen en rivieren :-)

Coen Moulijn R.I.P. #nueensniet3dagentelaat

Time to hit the road again! #GreatSmokeyMountains en dan #TheDirtySouth again! Whoehoe!
4 Jan Favorite Reply Delete

Moest ik om 3 uur opstaan om me inte schrijven voor vakken... ach ja, geen probleem voor de echte fiscalisten onder ons!

Zie ik toch ineens dat #AugustaNational ongeveer op de route naar #Charlston ligt. Dan weet ik dat er thuis twee heel jaloers worden;-)

#Nashville was fun! Now in #Knoxville to sleep and tomorrow #GreatSmokeyMountains!
3 Jan Favorite Reply Delete

Op naar #Graceland en #Nashville!

Toch even de was gedaan. #konhetnietlaten #slechtsteroadtripperever :D

Hotelprijzen schieten omhoog vanwege #NFLpayoffs! Toch maar snel nog iets geboekt voor een redelijke prijs! #PackersEagles Good night!

Zijn hotels in Philly natuurlijk wel ineens insanely expensive!

Op de dag dat wij in Philly aankomen: Packers vs Eagles Wildcard game! Dat wordt Tailgating!

Walked through Memphis!

Booked a car! Ready for Roadtrip II and Downtown Memphis! Nog 10 dagen Amerika te gaan!

Walking in Memphis!

Safely landed at Little Rock Airport. Hopefully we can get to Memphis pretty soon.

Uur vertraging.

At the airport in Vegas. Flying in an hour!

Happy New Year! Vegas was perfect! Zo richting het vliegveld, zodat we hopelijk vanavond in Memphis zijn! #ByeBye!

2010. Mag ik 't het mooiste jaar van mijn leven noemen? Denk het toch wel!

Mijn FortuneCoockie zegt dat het tijd wordt dat ik ver van huis ga om wat nieuwe ervaringen op te doen. Wat doe ik fout?

Happy NewYear alvast! Ik heb nog 12 uur te gaan haha! Enjoy and be safe, zoals ze dat hier overal zeggen!

You all have the right to be jealous: Vegas for NewYears! Sin City at its Sinnest! Echt ongelofelijk vet hier!

Denk niet dat het vandaag beter is. #GrandCanyon #Tegenvaller Toch nog een poging wagen en daarna richting #LasVegas voor #NewYear!

Nu naar het zwembad en hopen dat het morgenvroeg helder is!

Door een enorme #Blizzard naar #GrandCanyon gereden! Veel sneeuwpret maar weinig zicht! Hier meer sneeuw vandaag dan Ned in 10 dagen. #pfff

Vandaag richting #GrandCanyon! Lovin' it! Pap proficiat!

Just arrived in #Flagstaff, 2,5 uur verwijderd van de #GrandCanyon! We verruilen de zomerse temperaturen voor winter en sneeuw. Good night!

Going to #UniversityOfPhoenixStadium! The place were the #Giants won the #SuperBowl! After that, downtown!

Tijdsverschil is nu maar 7 uur.

#JoshuaTreePark was amazing! #DeathValley geskipt en maar naar #Phoenix gereden. Ook mooi! Good night!

Vandaag #JoshuaNationalTreePark en dan richting #DeathValley. Geen sneeuw vandaag gok ik zo!

Good morning Sierra Nevada! De rest ligt nog te slapen, maar ik heb al gerend en geTRXed! #typisch. Het is hier 20 graden :D

Voor de mensen die ooit de westcoast willen rondreizen: Sla LA over en ga naar San Diego!

After LA and beautiful San Diego we are now in a cheap motel in Palm Dessert! Good night!

Tomorrow San Diego!

Als het warme LA geen kerstsfeer uitstraalt, dan maakt Frank er toch gewoon een kerstdag van, inclusief kerstdiner! #MerryChristmasFromLA

Motel in LA, 4 kerels, #Youtube met #Wham en #TheEmpireStrikesBack op tv! Good morning and Merry Christmas Everybody!

Foto's op facebook! Amazing day!

En voor pap: "Frankie is in Hollywood."

Merry Christmas from LA!!! Wat n 24uur: slapen in de kou, beren op bezoek, de mooiste zonsopkomst ooit, waanzinnige natuur en nu LA! Yeaah!!

De nacht doorbrengen in een tent met -4 in #YosemiteNationalPark op 3.000m! Vandaag was fantastisch! Morgen Death Valley! Good night!

Let's start this Roadtrip! ByeBye SanFran!

Loop je door #Alcatraz en het enige dat je doet is vergelijken met #Bassie en #Adriaan.

#Alcatraz & Oldschool #Cablecar! Really cool! Toworrow the real #roadtrip starts. #Yosemite and #DeathValley! I love #SanFran!

Nog een keer zonder mij: #FORZA #AFCA!

Ga ik dan echt de #Elfstedentocht missen? Bleh... wie wil ruilen met een 23daagse Roadtrip door Amerika ;-)

Waauuww Wat een dag! Zo veel gefietst. Net een Alpenettappe touretappe. En dat 10 min buiten de stad! Het is hier zo mooi:D

Had a good night sleep! Now see if we can rent a bike and drive to the coast! #SanFran #GoldenGateBridge

Sportsbar right across the street! #inmijnelement

#SanFrancisco is not built for the 'flat' #Dutch.

San Francisco, heel mooi, maar wel heel heuvelachtig zeg. Zwaar loopdagje wordt in Sportsbar afgesloten (of course Mondaynight Football!) :D

Net aangekomen in San Francisco! Eigen kamer in dit hostel! Wordt zeker mooi:-) Nog even wat drinken en dan slapen. #heelmoe!

• 11 Januari 2011 - 16:57

Mam Van Frank:

hele goeie reis en tot morgen;
    de wortelen zijn geschrabt!!!
    Mam x x x

• 11 Januari 2011 - 17:05

Sandy:

Hey Frank,

Een geweldig laatste verhaal!:D Super goed om te horen dat je zo'n mooi half jaar hebt gehad:)

Goede vlucht en tot snel!
    xx Sandy

• 11 Januari 2011 - 21:33

Inge:

Heyyy Frank!

Je laatste verhaal, maar wat een mooie tijd heb je gehad zeg! Ik heb je met plezier gevolgd!
    Maar ik ben ook blij dat je weer terug komt naar Tilburg ;)!

Goede reis en tot snel!

x Inge