The perfect Thanksgiving break - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Frank Metsemakers Metsemakers - WaarBenJij.nu The perfect Thanksgiving break - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Frank Metsemakers Metsemakers - WaarBenJij.nu

The perfect Thanksgiving break

Door: Frank Metsemakers

Blijf op de hoogte en volg Frank Metsemakers

27 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Daar zit je dan Frank. La Guardia Airport gate 10, zaterdagmiddag 8 minuten voor twee. Net gehoord dat Silvie en pap in een taxi richting Newark airport zitten. Bij hun gaat het nog even duren, ik zit hier goed. Vluchten komen op tijd binnen en vertrekken zonder vertragingen. Alleen zie ik wel een beetje op tegen de kou in de Midwest. -12 in Ames Iowa. Ik moet er nog maar niet aan denken. Laten we nog maar even nagenieten van een fantastische week!

Op zaterdagmorgen vorige week ging om 2 uur al de wekker. Omdat ik de donderdag nog even de kroeg in was geweest, had ik vrijdagavond toch genoeg uurtjes slaap gepakt met als doel zaterdag helemaal door te kunnen komen. In de ijskoude nachtlucht ging ik richting het hoofdgebouw van de universiteit, waar ik werd opgehaald door de Shuttle Express voor een vroege rit richting het vliegveld. Ik was niet de enige. De morgen doorgebracht met een leuke kerel uit Puerto Rico, die ik ook al had leren kennen tijdens de introductie. Daarna een perfecte vlucht naar Washington D.C., de hoofdstad van dit geweldige land. Een leuke mevrouw naast me, en natuurlijk weer voldoende gespreksstof. Het goede weer tegemoet vliegend, zag het helemaal zitten. Tevens wetende dat ook pap en Silvie inmiddels in de lucht zaten.

Washington D.C. is met recht een van de mooiste steden van de US. Vanuit de lucht kleurt het landschap langzaam rood, want het is herfst daar en de bladeren veranderen langzaam van kleur. Het is een geweldig gezicht. De stad doet je denken aan de oude Europese steden. Met die bedoeling hebben de Amerikanen het ook gebouwd. De hoofdstad moest een eerbetoon worden aan het oude Romeinse rijk. Dat is perfect gelukt. Ik waande me meteen veel meer dan 2 uur vliegen dichter bij huis.

Nadat ik op de hotelkamer een rustig middagje met veel college Football en Ons Aller Ajax tegen p$v heb gehad, nam de onrust richting zessen toch wel toe. Na een half uur buiten op een bankje ging dan eindelijk de deur van de taxi open en kon ik het laatste kusje op het vliegveld een vervolg geven. Ik had je gemist. Ook pap kreeg een knuffel, toch wel.

Na even bijgekletst te hebben, zijn we meteen de stad ingedoken. Even snel iets eten voordat de vermoeidheid bij Silvie en pap echt zou toeslaan. Een leuk barretje (Harry’s) met veel Football op evenveel tv’s (sorry Silvie) werd als eerste aangedaan. Pap kreeg meteen een kijkje in de enorme Amerikaanse sportkeuken.

De eerste dag was er eentje van heel veel lopen. Het begon al vroeg. Door het tijdsverschil was Silvie zelfs eerder wakker en actiever dan mij op de vroege morgen. We zijn meteen richting het immense Capitol Building gelopen. Meteen het mooiste gebouw dat ik deze week zou zien. Wie het Binnenhof in Den Haag gewend is, zal zien dat de Amerikanen het toch net even ietsje groter en mooier aanpakken. Na dit eerste hoogtepunt en een heerlijk echt Amerikaans ontbijt in het mooie station van Washington D.C. zijn we richting het Witte Huis gelopen. Obama was niet thuis (ondanks pap zijn golfafspraak), maar het weer maakte veel goed. Hij woont daar toch maar eventjes mooi in hartje D.C. De foto’s zeggen voldoende. We weten nu ook waar die verslaggevers tijdens het nieuws altijd staan, wanneer ze het Witte Huis op de achtergrond willen hebben, hè pap.

Washington D.C. is gebouwd door de heer L’Enfant en heeft een symboliek en verbondenheid tussen gebouwen en monumenten die werkelijk ongeëvenaard is. Wanneer je bij het Capitol staat en vooruit kijkt zie je precies het Washington Monument (de grootste obelisk ter wereld), het monument voor de Tweede Wereldoorlog en het Lincoln Monument (Een enorme Griekse tempel met Abraham Lincoln als Zeus) in één rechte lijn liggen. Wanneer je dan bij het Washington Monument staat, zie je dat dit weer in één lijn ligt met het Witte Huis en wanneer je vervolgens bij het Lincoln Monument staat, kijk je weer via één richte weg naar Arlington, de meeste bekende begraafplaats van Amerika, waar o.a. Kennedy begraven is. Heel erg mooi om het gevoel voor symboliek van dichtbij mee te maken en te ontdekken. Overal zie je verbanden, en het is daarom al een geweldige stad om eens te bezoeken. Je kijkt je ogen uit en kan alles in één dag bezichtigen te voet, omdat het allemaal centraal gelegen is. We hebben er dan ook een flinke wandeldag van gemaakt met aan het einde nog het Aero Space Museum.

Maandagmorgen stond een snel ontbijtje bij McDonald’s aan de basis van weer een zonnige dag, die ons met de metro richting Arlington leidde. Hier ligt een nichtje van Oma Liesje begraven, en omdat er vanuit onze kant van de familie al 18 jaar niemand bij het graf was geweest, vonden wij dat het wel weer eens tijd werd voor een bezoekje. Gelukkig hadden we het grafnummer en het leuke reisverslag van Oom Gerard van 18 jaar geleden bij ons, anders hadden we het tussen de twee miljoen graven nooit gevonden. Daarna het graf van J.F. Kennedy bezocht, wat er indrukwekkend uitzag. Hij ligt prachtig begraven met uitzicht op Lincoln monument en met zicht op het topje van het Capitol. Symboliek? Dacht het wel. Amerikaans? Zeker weten, maar wel mooi. Het Pentagon viel vervolgens wat tegen, wat mede te danken was aan de enorme beveiliging. De hele stad is één grote beveiligde zone, met grote blokken beton om elk gebouw van enige waarde, om er maar voor te zorgen dat niemand er zo maar in kan rijden. Je zou het overkill kunnen noemen, zoals pap en Silvie deden. Ik ben er inmiddels wel aan gewend.

Na een rustpauze in het hotel werd het bezoek aan Washington D.C. natuurlijk afgesloten met een bezoek aan het Footballstadion van de Washington Redskins. Na een metrorit, een flinke wandeling en een bezoek aan de fanshop, kregen pap en ik het voor elkaar dat de cassière ons even toeliet in het stadion. Heel erg mooi om daar binnen te lopen, met ons drieën en 90.000 lege stoeltjes. Prachtig stadion, een van de mooiste die ik ooit heb gezien. Zelfs Silvie was het daar mee eens.

Na onze laatste rustige nacht (hè Silvie) moesten we al om 6 uur op om onze trein richting New York te halen. Voor de mensen die eens naar de Oostkust van Amerika willen, kan ik deze treinen enorm aanbevelen. Ze rijden op tijd, zijn zeer comfortabel, niet te duur en besparen je enorm veel reistijd. Verder kon ik pap en Silvie een kijkje in het echte Amerikaanse landschap aanbieden. Prachtige natuurgebieden en meren werden gedurende de drie uur afgewisseld met ghetto’s vol armoede en steden als Philladelphia en Baltimore. Vooral de ghetto’s maakten op pap wel enige indruk. Die zie je nu eenmaal niet in downtown Washington D.C.

Washington D.C. was door mij bewust aangeraden als warming up voor de échte stedelijke jungle die New York City heet. Wanneer je op de 34street midden in Manhatten aankomt met je koffertje en Penn Station uitstapt, neemt de chaos meteen bezit van je. Pap was duidelijk onder de indruk, en ook ik moet bekennen wederom overrompeld te zijn door de overvloed van mensen, geluid en taxi’s. Na een flinke wandeling richting ons hotel, moesten we toch even bijkomen. Het hotel lag geweldig met 5th avenue (de beroemde winkelstraat) slechts een half blok van ons verijderd en het indrukwekkende Times Square twee blocks naar het Westen. The Hotel @ Times Square, voor de mensen die geïnteresseerd zijn.

Om pap maar meteen in het diepe te gooien, zijn we begonnen met een wandeling over 5the avenue richting the Empire State Building. Eenmaal boven (wat zijn die dingen toch hoog! Nooit meer, alweer!) was het uitzicht een perfecte start van de vier dagen deze ‘concrete jungle’. Het was helemaal niet koud en het zicht was perfect. Daarna zijn we naar Madison Square Garden geweest en hebben we Macy’s, de grootste winkel ter wereld(!), bezocht. Na deze vuurdoop ben je ineens heel snel gewend aan de stad. Na een drankje op onze kamer, hebben we de rest van de avond op Times Square doorgebracht en hebben we pap laten zien hoe belachelijk, grappig, indrukwekkend en vooral groot de winkels in dit gedeelte van New York zijn. Eentje met drie verdiepingen met alleen maar M&M’s, een speelgoedwinkel met een reuzenrad en een Disneywinkel met een prinsessenkasteel waren slecht een kleine indicatie van de geweldige dingen die er op Times Square buiten alle reclameborden te zien zijn Pap vond het maar niets, al die winkels, haha.

De volgende morgen moesten we heel vroeg op om de eerste boot naar het Vrijheidsbeeld te hebben. Waar veel mensen het nogal een overdreven advies vinden om de eerste boot om 8 uur te nemen, is dit wel een absolute aanrader. Je staat anders uren in de rij, en wij waren duidelijk opgelucht toen we slechts een half uurtje hoefde te wachten om op de boot te kunnen. Het vrijheidsbeeld kan natuurlijk niet ontbreken tijdens een bezoek aan New York, net als een bezoek aan het indrukwekkende Ellis Island. Hier kwamen alle immigranten tot 1924 aan voordat ze het land in mochten. Het museum viel zelfs bij pap in de smaak, en dat zegt al heel wat. Indrukwekkend.

Toen we om 11 uur weer het vaste land hadden bereikt, maakten we ons door middel van een heerlijk ontbijt op Wallstreet op voor een lange wandeling in Downtown Manhatten. Via Wallstreet, Ground Zero en het oostelijk havengebied kwamen we bij de metro richting Brooklyn uit. Vanuit Brooklyn zijn we via de Brooklyn Bridge weer richting Manhattan gelopen om zo een geweldig uitzicht op de skyline te krijgen. Ook dit is weer een absolute aanrader voor iederen.

De lange wandeling werd, na een kopje koffie bij Starbucks, besloten in Chinatown en Little Italy. Mooie en drukke straatjes, met heel veel winkeltjes waar je nog ouderwets kunt handelen. Zoek je specifieke souveniers, dan kun je die hier kopen. Mijn baseball, die ik van elke stad waar ik kom koop, was hier dus ook verreweg het goedkoopst.

Eergisteren was het Thanksgiving. Deze dag staat volledig in het teken van eten met familieleden, dankbaarheid voor de geboden welvaart, American Football én de Thanksgiving Parade! Deze laatste moest natuurlijk door ons worden aangedaan. En daar stonden we dan, om 9 uur ’s morgens op Times Square tussen duizenden mensen. Het was het wachten absoluut waard. Het weer was goed en de parade indrukwekkend. 12 enorme marching bands (coole fanfares), paradewagens met heel veel sterren ( o.a. Kanye West en Jessica Simpson) en natuurlijk de enorme balonnen. Mickey Mouse, Spidermand, Sponch Bob, Kermit The Frog, Snoopy en een Smurf zijn slechts een kleine selectie uit alle balonnen die voorbij kwamen. Als je in New York bent, mag je deze parade echt niet missen. Geweldig!

Na de parade viel de dag letterlijk een klein beetje in het water, omdat ons bezoek aan Central Park gepaard ging met een flinke regenbui. We lieten ons natuurlijk niet stoppen door een beetje regen, al werd de wandeling wel een stukje ingekort dankzij goed gidswerk van Silvie. Op de terugweg het slechte weer als excuus gebruikt om de nodige souvenirs in te slaan.

Gisteren was het de meest beruchte vrijdag die Amerika kent. Black Friday. De dag na Thanksgiving wordt door meer dan de helft van de Amerikanen gebruikt om kerstinkopen te doen, en de kortingen zijn werkelijk absurd. En dan moet je natuurlijk in het shoppingwalhalla dat Manhattan heet zijn. Silvie en ik waren om half 7 al op straat te vinden om de enorme rijen voor winkels te bekijken. Verassend genoeg was de langste rij (duizenden mensen) gevuld met mensen die de nacht op straat in de regen hadden doorgebracht om tieneridool Justin Bieber te zien optreden. Het was bijna belachelijk. Om 7 uur heb ik zelf even een winkel leegekocht, omdat alles minimaal met 50% afgeprijsd was. Voor de koopjesjagers onder ons, is dit echt het bezoeken waard. De hele dag zijn we overal winkels ingelopen en ik heb zelfs pap nog nooit zo veel dingen zien kopen, gewoon omdat het zo goedkoop is. Het aantal tassen dat we op onze kamer hadden aan het einde van de dag gaf wel een goed beeld van de hulp die we de Amerikaanse economie geboden hebben tijdens ons verblijf. Wil je meegaan in dit geweld, dan moet je wel voorbereid zijn op enorme rijen en massa’s mensen. Sommige winkels zijn te druk om in te gaan en er vallen jaarlijks doden in het gedrang. Maar wij hebben ons overal goed doorheen geslagen. Hopelijk krijgen pap en Silvie alles mee naar huis, haha!

Gisterenmiddag hebben we ook nog twee uitstapjes ingelast om onze reis compleet te maken. Ook in New York moest er een sportstadion bezocht worden. En hoewel ikzelf een fan van de Giants ben (American Football) hebben we toch gekozen om het nieuwe Yankee Stadium van het meest bekende sportteam ter wereld, The New York Yankees(Honkbal), te bezoeken. Een goede keuze. De rondleiding door dit imposante en nieuwe stadion was de moeite waard. Het uurtje wachten in The Bronx gaf ook wel weer aan dat het volkomen veilig is om hier rond te lopen, maar dat je als Caucasian toch wel zwaar in de minderheid bent tussen alle Afro Amerikanen. Een goede ervaring.

Na de rondleiding hebben we de metro weer gepakt richting het zuiden van Manhattan. We hebben de trip afgesloten met een boottocht met de South Ferry. Deze gratis Ferry transporteert dagelijks duizenden forenzen tussen Staten Island en Manhatten en geeft een indrukwekkend nachtbeeld van de immense skyline van New York. Een mooie afsluiter van een geweldige trip.

Na een heerlijke nachtrust (Silvie en ik zijn er toch wel aan gewend hoor pap) was het vandaag alweer tijd voor afscheid. Ik werd als eerste opgehaald en nu zit ik hier alweer in Gate 10 te wachten op mijn vlucht richting Minneapolis. Het afscheid was wederom moeilijk, maar nu weet ik dat ik nog maar anderhalve maand te gaan heb. Dat laatste kusje neem ik wederom mee, net als de herinnering aan een geweldige week. Het was het absoluut waard. We hebben ontzettend veel gedaan en ontzettend veel gelopen en gezien. Alles was goed geregeld en ik ben blij dat ik ook pap iets van de American Experience hebben kunnen laten zien. Over een half uurtje kan ik aan boord van mijn vliegtuig richting the Midwest. New York moet ik weer achter me laten. Die geweldige stad, die me om een of andere reden enorm aantrekt. Met de armoede bij sommigen heb ik altijd wel wat moeite, maar die ‘vibe’ die er hangt en de energie die deze stad je geeft vind ik heerlijk. Ooit ga ik er weer terug, dat weet ik zeker. ‘If you can make it here, you can make it anywhere!’

Ik was enorm aan vakantie toe en heb nu de energie om mijn verblijf at Iowa State af te ronden. Nog zoveel te doen, nog zoveel te zien, maar ook dit heb ik maar weer mooi gedaan. Volgende week wachten projecten en presentaties, heel veel zelfs. Nog maar even niet aan denken tot morgenvroeg. En over drie weken, wanneer het studiegedeelte erop zit, kan het echte reizen beginnen. De tickets en hotels voor San Francisco en Las Vegas zijn al geboekt. Ik denk op 12 januari weer voet op Nederlandse bodem te zetten, net op tijd voor jouw verjaardag Silvie.

Maar ik ben er nog lang niet, deze trip is nog lang niet over. Op naar Iowa en op naar nog meer Amerika!


__________________________________

Silvie en pap bedankt!


__________________________________

Alicia Keys - Empire State of Mind Part II:
http://www.youtube.com/watch?v=GAZb-1ndciI&feature=related


__________________________________

Tweets van nieuw naar oud:
Tweets van nieuw naar oud:
Back in Ames, Iowa... toch een stuk rustiger dan New York. Morgen begint het schoolleven weer... bah. Good night!

Nog een uur en dan weer op naar Ames. New York, amazing amazing! Can't wait to return... maar nu is het tijd voor andere bestemmingen.

Yankee Stadium is heel cool, net als de skyline van New York! Morgen zit het er helaas alweer op:-( Back to Ames....

Black Friday in Manhatten New York is absolutely insane!

De mensen slapen hier massaal op straat voor 5th Avenue. Morgen is #BlackFriday. Enorme kortingen wachten vanaf 4/5 uur 's morgens. Typisch!

Bezuinigen betekent ook op onderwijs, maar waarom onevenredig veel en zonder overgangstermijn? #minimaalnominaal #studeren #collegegeld

This is America! Duizenden op Times Square... Écht heel vet! #Kanye was er ook! Nu richting Central Park!

Happy #Thanksgiving iedereen! Zo meteen naar #Macy's #ThanksGivingDayParade in #Manhattan #TimesSquare! http://bit.ly/a5ElrP

En heb ik het idee dat heel Nederland nu even zijn gram tegen Suarez wil halen! Forza Luis! Voor altijd onze echte Capitano! FORZA LUIS!

Verder staat het #vrijheidsbeeld er nog steeds!

Na een dag in #downtown #NewYork kan ik met trots zeggen dat het nog steeds toegestaan is om #StarWars cool te vinden:D

7 duels, wat een onzin zeg. Zeker als je al die doodschoppen ziet tegenwoordig. Ach ja, het is de tukkerbond hè.

Rookie Mistake: ordered too much pizza. Good night!

Nooit gedacht dat ik ooit nog zou zeggen dat je beter in NYC kan zijn dan in Amsterdam... Maar wij blijven AJAX!

We zijn niet de enige in #NewYorkCity vandaag & het #EmpireStateBuilding is nog steeds hoog. Wel 1block van 5th avenue & 2van #TimesSquare.

6:12 am... op naar #NYC #NewYork!

Whoehoe! One more night in DC! Én in t Redskinsstadion geweest:-) Nu even compenseren met wat shoppen voor Silvie;-)

Washington DC Day 2!

Voorlopige conclusie: de eekhoorntjes zijn hier nog cooler dan in Ames!

Waauuw: Washington...

Good morning #DC! Tijd om erop uit te gaan...

Washington is met trots de hoofdstad van Amerika! Morgen bij daglicht ontdekken. Good night!

Oerbie de beste man op het veld. Kan Ajax het lichte overwicht omzetten in 3 punten? Come on Boys!

Onze Echte aanvoerdersband is terug! En terecht! #AFCA - p$v 0-0 @MeikevanVeghel

Begin je uitgerekend vandaag aan een boek dat zich in DC afspeelt, zonder het te weten: 'The Lost Symbol'. Vet, net alles gezien in de taxi.

Welgeteld 30 handdoeken voor 3 personen in deze kamers. Juist ja.

Heerlijk, even op bed liggen met Saturday College Football:D

Arrived in Washington D.C. after a great flight. Beautiful weather and great hotel rooms! Now waiting for dad and Silvie!

Here I come!!!!! Ciaooo Ames!!!!

2:30 in de morgen en dan opstaan... je moet er iets voor over hebben!

Nog even een paar uurtjes slaap pakken en dan richting Washington DC! Maar eerst ff douche en koffer inpakken! Goodnight!

En zo verandert Ames weer langzaam in een spookstad... #Thanksgivingbreak

Weekend! Vakantie! Travelling! Whoehoe!

Wat is er aan de hand met de #ns? #durfttevragen #vanuitAmerika

Ik hou van binnenlandse vluchten. "U dient 30 minuten voor vertrek aanwezig te zijn op het vliegveld." #ingecheckt #WashingtonDC

Begint de hit van semester te worden: roadtrippin', flyin', partyin', #Chicago, Minnesota, #DC, #NYC, #SanFran, #Vegas! http://bit.ly/bXGDI1

Hahaha, heb ik een gratis sky dive gewonnen.... Wat moet ik daar nu mee?!

Vliegtickets en Hotels San Francisco & Vegas geboekt. Nu nog een manier vinden om ooit weer thuis te komen... eerst nog even rustig avondje!

Gezocht: fiscale studenten die wél zin hebben om fatsoenlijk deel te nemen aan een groepsproject voor een aangifte Vpb in Amerika.

Ofja, laten we een blunderende #pvv natuurlijk niet vergeten.

Sinaasappeltjes, DWDD met Prem en heerlijk gesport. Wat wil je nog meer! Good night!

Maduro in Oranje? Dit behoeft enige uitleg mensen... Mis ik nog meer groot nieuws deze week?

Het komt hier vandaag niet boven 0 schat ik zo. Sneeuw?

"Dutch Midfielder is making his Mark with Tottenham." #VanderVaart #NewYorkTimes Sports Section. Mooi artikel!

Warm water terug! Maarja, ik douche nooit 's morgens... haha, had de paniek hier graag gezien.

Yes, tot 10 uur op school, dan nog sporten en dan zien dat er geen warm water is, terwijl het buiten -3 is. Wordt koud dus... Good night!

Owja, het was een filosofiepaper... haha, dat kan al helemaal niet!

Soms zijn tentamens hier wel heel gemakkelijk. Vandaag zelfs een 10 terug gekregen voor een paper. Dat kan toch helemaal niet?! Amerika...

Heerlijk gesport en nog een klein half uur buiten gerend met -2! Nu bijna naar bed! Good night!

Vick is doing something insane! Eagles - Redskins 35 - 0 after ONE quarter!

'Mevrouw, mogen we alsjebliiieeeft vrijdag vrij???' 'Ja hoor, geen probleem, maar dan wel zelf studeren hè.' Haha, Amerika.

Writing paper about CEO compensation and the international aspects of it. Moet de rest toch laten zien dat er meer is dan allee maar USA.

Drukke week voor de boeg! Nog ééntje... kom op Frank.. here we go!


  • 28 November 2010 - 07:28

    Mam X X X:

    Frank als ik jouw verhaal lees hoef ik niet naar Amerika te komen; tijdens het lezen ben je gewoon waar jullie waren GEWELDIG . Ik zie dat Pap en Silvie op Brussel geland zijn (7.57 uur); nu nog even wachten tot ze weer thuis ziijn;
    Frank bedankt voor je verslaglegging en je foto's op facebook; zo heb ik jullie vanuit Helden kunnen volgen.
    Heel veel liefs en tot skype Mam x x x

  • 28 November 2010 - 12:22

    Jo En Annemiek:

    Hallo Frank,

    Mooi om eerst te kunnen lezen hoe mooi jullie het samen gehad hebben.
    Sjaak en Silvie die nu weer thuis zijn hebben ons nu de meest uitgebreide versie verteld.
    Nu nog even er tegen aan en dan nog genieten van wat Amerika te bieden heeft.
    Succes met de studie en veel plezier.

    Jo en Annemiek

  • 28 November 2010 - 14:46

    Pieet:

    Wederom fantastisch geschreven Frankie ;) Nog veel plezier en succes met wat inmiddels al lichtelijk 'de laatste loodjes' genoemd mag worden wat betreft je studiemateriaal!!

  • 28 November 2010 - 17:59

    Bart:

    Mooi verslag Frank. Veel succes in Amerika.

  • 28 November 2010 - 18:19

    Mark En Loesje:

    Frank wat een geweldig verhaal weer!
    Fijn dat jullie zo genoten hebben met jullie 3tjes!
    Succes met je projecten en presentaties. Hopelijk heb je nog een gaatje vrij voor skype!
    Tot snel xxxx

  • 28 November 2010 - 18:54

    Lucie:

    Hoi Frank
    Super,wat een verhaal (ik was ook even daar).
    Zo mooi geschreven,en zoals je schreef de laatste weken heb je nog genoeg te doen.
    Frank als ik jou moet knippen op 13 januari Haha (grapje )kletsen we heel veel bij.
    Verheug me er nu al op.
    Geniet lekker en tot gauw Lucie x


  • 29 November 2010 - 08:06

    Ome Gerard:

    Geweldig, Frank. Jouw verhaal haalt ook bij mij weer vele herinneringen op aan Washington DC. Trouwens ook bij oma. Bedankt.

  • 29 November 2010 - 11:49

    Ome Gerard:

    Hallo Frank, ik heb je reisverslag gekopieerd en geprint voor oma. Groetjes en geniet nog maar van de tijd, die je nog rest in the States.

  • 30 November 2010 - 10:23

    Johan De Wit:

    Hoi Frank,
    Wat een fantastisch mooie tijd hebben jullie in Washington en NY gehad. Het was ook een perfecte timing voor een bezoekje. Als ik je verslag lees krijg ik de kriebels en zou ik zo het vliegtuig in kunnen stappen. En je weet van mijn enorme vliegangst .... dus dat wil wat zeggen. Succes met de afronding van je studie in Amerika.
    Groetjes, Johan de Wit

  • 03 December 2010 - 15:21

    Inge:

    Hey Frank!

    Heel veel succes de komende tijd met je laatste weekjes, en heel erg veel plezier daarna met rondreizen!

    De Koestraat is blij als je weer terug bent :)!

    x Inge

  • 06 December 2010 - 21:17

    Steffie:

    Frank!

    Wat toch weer een mooi verhaal en geweldig wat je daar allemaal meemaakt en ziet!
    Zo te lezen heb je een geweldige week gehad.
    Geniet nog van je laatste tijd daar en tot snel!!!

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Frank Metsemakers

Hallo iedereen! "Frankie goes to Hollywood!" Mijn naam is Frank Metsemakers, een vierderjaars student Fiscale Economie aan de Universiteit van Tilburg. Het komende half jaar zal ik in Amerika gaan studeren aan Iowa State University. Via deze site zal ik jullie via korte berichtjes en foto's op de hoogte houden van mijn verblijf. Ik hoop dat mijn trouwe volgers veel plezier beleven aan het volgen van mijn belevenissen in the States! Kind regards, Frank

Actief sinds 04 Juli 2010
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 41000

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Tax Trek Rusland

12 Augustus 2010 - 23 Januari 2011

Iowa State University, US

Landen bezocht: